Управління IT-проєктами в рамках бюджету
ІТ-керовані проєкти стали більш складними, оскільки технології швидко змінюються, бізнес-використання ІТ-ресурсів охоплює весь спектр бізнесу, а кінцевим замовникам потрібна велика простота використання і гнучкість. Щоб бізнес досяг цілей і залишався конкурентоспроможним, вкрай важливо, щоб ці ініціативи виконувалися вчасно і в рамках бюджету. Однак відсоток невдач для критичних проєктів часто високий.
Управління ІТ-проєктами – це процес управління планом, організацією і підзвітністю для досягнення цілей інформаційних технологій. Проєктування в IT – це більше, ніж просто застосування знань, узгодження навичок і використання інструментів і методів для доведення життєвого циклу проєкту до його завершення. ІТ-проєктувальники стикаються з проблемами взаємозалежної інтеграції, швидкого оновлення технологій і змін версій, які можуть відбуватися протягом усього терміну реалізації проєкту. Існують технологічні допущення, що утруднюють розробку нових систем, обтяжених застарілим обладнанням, або проблеми, пов’язані з вибором декількох постачальників.

ЦОД-проєктування, проєктування СКУД, проєктування СКС, проєктування ЛОМ, проєктування відеоспостереження, проєктування протипожежних систем, проєктування електропостачання, проєкт кібербезпеки, проєкт АТС, проєктування бездротової мережі, консалтинг ІТ-проєктів
Життєвий цикл управління ІТ-проєктами
Життєвий цикл ІТ-проєкту включає п’ять основних процесів всіх керованих проєктів: ініціювання, планування, виконання, контроль і моніторинг, а також завершення проєкту (або закриття проєкту). Основна відмінність IT-проєктів полягає в тому, як управляти життєвим циклом.
- При ініціюванні використовується технічне завдання проєкту для визначення цілей, бюджету та обсягу проєкту.
- Потім плануються результати, які потрібно досягти.
- Під час етапу виконання команда завершує поставлені завдання за затвердженою методологією.
- Витрати, ризики і статус проєкту відслідковуються і контролюються за допомогою механізмів підтримки.
- Завершення проєкту відбувається з затвердженням фази або всього проєкту, і кінцевий замовник отримує готове рішення.
Що лягає на плечі команди IT-проєктувальників
Фахівці в галузі інформаційних проєктів займаються інтеграцією мікропрограм і програмного забезпечення, проєктуванням ЦОД, зберіганням баз даних і управлінням ними, а також створюють складні і географічно рознесені інфраструктури і мережі – і все це при плануванні адекватної і відповідної безпеки і відновленню в разі збоїв системи управління і контролю доступом (СКУД).
Основні обов’язки менеджера ІТ-проєкту, який обслуговує клієнта:
- Планування проєкту та загальне управління
- Просування і досягнення підтримки проєкту
- Забезпечення повної сумісності з існуючою технологією
- Зведення до мінімуму дублювання роботи
- Використання навичок членів команди
- Контроль витрат і ведення бюджету
Проблеми, з якими ми стикаємося під час запуску проєктів
Перше – це складність великомасштабних проєктів-IT і їх довгий запуск, оскільки прийняті IT-рішення можуть зачіпати різноманітні напрямки ІТ-сфери підприємства. Наприклад, проєкт включає в себе інтеграцію мереж, створення фізичної або віртуальної інфраструктури, створення або удосконалення серверних рішень, а також проєктування систем електропостачання. Узгодження декількох рішень при інтеграції різного устаткування, мереж і програмного забезпечення в існуючі системи, а також невідомі проблеми сумісності можуть ускладнити проєкт у міру його просування.
Складні ІТ-проєкти можуть включати в себе наступне:
- Проєктування відеоспостереження
- Апгрейди обладнання
- Оновлення програмного забезпечення (наприклад, перехід на нову операційну систему, включаючи створення цифрового робочого місця)
- Проєктування СКМ і бездротової мережі
- Проєктування електропостачання
- Злиття бази даних
- Перехід на хмарне сховище
- Розгортання віртуальних мереж
- Проєктування СКУД
- Побудова та запуск центрів обробки даних (ЦОД)
- Зміни та оновлення інфраструктури (наприклад, видалення застарілих серверів)
- Проєкти з розвитку ІТ-системи (наприклад, інвестиційний аналіз IT-проєктів і проєкт кібербезпеки)
Ось ще кілька основних проблем, з якими стикаються наші менеджери ІТ-проєктів:
- Неясні очікування, розмиті цілі у людей, які приймають рішення, кінцевих замовників і зацікавлених сторін.
- Швидко мінливі технології, провідні до необхідних оновлень в середині проєкту, які можуть вплинути на терміни.
- Географічно рознесені офіси і віддалена робота також можуть ускладнити успіх ІТ-проєкту
Що ми радимо клієнтам для успішного управління IT-проєктом
Першим кроком є вибір цілей або результатів, які потрібно досягти. Друге – це методології, за якими будуть взаємодіяти фахівці з управління проєктами з вашою командою. Процес управління ІТ-проєктом – це, по суті, дорожня карта, яка містить основні етапи, рекомендації, інформацію і бюджет для реалізації проєкту від початку до кінця. Інструменти, терміни, бюджети, цілі та етапи – все це спрямовує команду протягом життєвого циклу проєкту.
Однак іноді кінцевий продукт виявляється не таким відчутним, тому при реалізації проєкту ми звертаємо увагу на такі важливі постулати:
- Під час розробки ІТ-ідеї: ми оцінюємо, наскільки ефективно проєкт використовує ресурси і чи задовольнить результат проєкту потреби вашого бізнесу.
- Під час планування: складаємо план проєкту, при цьому глибоко розбираємося в залежностях завдань і в тому, як пропущені етапи можуть вплинути на загальні терміни.
- Під час виконання: часто спілкуємося і проводимо щоденні зустрічі для обговорення статусу і будь-яких перешкод, що виникли на шляху реалізації проєкту.
- Під час моніторингу і контролю: налаштовуємо правильні інструмент управління проєктом, які дозволяють відстежувати прогрес в режимі реального часу.
- Під час закриття: робимо ретроспективу проєкту, яка покаже, що пройшло добре, що могло бути краще і що ви б змінили в наступний раз.